۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۸:۲۵

نورمحمد نوردست:

مردم نیجریه استقبال خوبی از کتابهای مذهبی دارند

مردم نیجریه استقبال خوبی از کتابهای مذهبی دارند

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مدارس علمیه نیجریه گفت: استقبال مردم نیجریه از کتابهای مذهبی و دینی فراوان است.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، نورمحمد نور دست بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل جدید امور بینالملل دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به فعالیتهای مؤسسه فرهنگی و تبلیغی رسول اعظم(ص) نیجریه اظهار داشت: در این مؤسسه برای گروههای مختلف سنی برنامههای گوناگون آموزشی و دینی برگزار میشود، هر چند برنامههای تبلیغی به مناسبتهای گوناگون نیز در برنامههای این مؤسسه جای دارد.

رئیس مؤسسه فرهنگی و تبلیغی رسول اعظم نیجریه تألیف کتابهای پیرامون اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از دیگر برنامههای این مؤسسه عنوان کرد.

رئیس مدارس علمیه نیجریه با استقبال از حضور دفتر تبلیغات اسلامی در نیجریه، خواستار برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر کانن نیجریه به عنوان مرکز شیعیان این کشور شد و اظهار داشت: استقبال مردم مسلمان نیجریه از کتب مذهبی فراوان است و ضرورت دارد که نمایشگاه کتابی در این کشور از سوی دفتر تبیلغات اسلامی برگزار شود.

آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی برای حضور جدیتر در عرصه بینالملل

مدیرکل امور بینالملل دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار گفت: با توجه به لزوم ترویج مذهب شیعه در آفریقا، دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی لازم جهت برگزاری برنامههای تبلیغی و ارسال کتب مورد نیاز شیعیان نیجریه را دارد.

حجتالاسلام محمودرضا ذکاوت ادامه داد: ما به دنبال تعامل بیشتر با مراکز اسلامی خارج از کشور هستیم که امیدواریم بتوانیم با شما نیز تعاملات مناسبی داشته باشیم. 

کد خبر 1104294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha